Μια ακόμη κακουργηματική περίπτωση κλοπής που τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών είναι αυτή που τελέστηκε σε τόπο προορισμένο για θρησκευτική λατρεία με την αφαίρεση πράγματος αφιερωμένου σε αυτή.
Τόπος αφιερωμένος στη θρησκευτική λατρεία είναι κάθε τόπος όπου τελούνται λατρευτικές πράξεις (Εκκλησία, τζαμί, συναγωγή), μη περιλαμβανομένων των κοιμητηρίων.
Το ζήτημα, αν ένα πράγμα είναι αφιερωμένο στη θρησκευτική λατρεία, κρίνεται κατά τους κανόνες της αντίστοιχης θρησκείας. Πράγματα αφιερωμένα στη θρησκευτική λατρεία της Ορθόδοξης Ανατολικής του Χριστού Εκκλησίας είναι τα αναγκαία για την ιεροτελεστία και χρησιμοποιούμενα στις θρησκευτικές τελετές, εφόσον έχουν καταστεί ιερά με ειδική τελετή ή απλή ευλογία. Τέτοια είναι τα ιερά σκεύη που χρησιμεύουν στη θρησκευτική λατρεία, όπως το άγιο ποτήριο, αφού αυτό καθιερώνεται με ειδική τελετή, οι σταυροί, τα μανουάλια, οι κολυμβήθρες, οι εικόνες των αγίων, κ.λπ. Δεν είναι όμως τέτοια πράγματα εκείνα που εξυπηρετούν εμμέσως τη λατρεία και εκείνα που δεν αποτελούν πρόσφορο αντικείμενο λατρείας, όπως π.χ. τα χρήματα στο παγκάρι, οι πολυέλαιοι, τα αφιερώματα των πιστών που ουδένα σκοπό της θρησκευτικής λατρείας εξυπηρετούν.
Η δικαιολογητική βάση της βαρύτερης τιμώρησης εντοπίζεται στην ιδιαίτερη απαξία της πράξης που προσβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα, αλλά και στην ιδιαίτερη επικινδυνότητα του δράστη αφού οι θρησκευτικοί χώροι είναι συνήθως προσιτοί στο κοινό.
(Άρθρο 374 του Π.Κ., περίπτωση α')
Διαφορετική περίπτωση που δεν υπάγεται στην παραπάνω περίπτωση κακουργηματικής κλοπής είναι η αφαίρεση μεταλλικών αντικειμένων από τους τάφους των κοιμητηρίων (πχ καντηλιών), καθώς, όπως προαναφέρθηκε τα νεκροταφεία δεν περιλαμβάνονται στους «τόπους που είναι αφιερωμένοι στη θρησκευτική λατρεία» του άρθρου 374 περίπτωση α' του Π.Κ.
Ωστόσο, όποιος αφαιρέσει πράγμα από τους τάφους των κοιμητηρίων, εκτός από κλοπή, ενδέχεται να τελεί και το έγκλημα της περιύβρισης νεκρών, πράξη που τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δυο ετών. Έτσι, μπορεί να έχουμε συρροή δύο εγκλημάτων: της κλοπής αφενός και της περιύβρισης νεκρών αφετέρου.
(Άρθρα 201 & 372 του Π.Κ)